Blogit

Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia

Näin uuden tilikauden käynnistyessä on aika katsoa peruutuspeiliin ja tarkastella, millaisena asiakkaamme kokivat toimintamme kuluneena vuonna.

Teemme joka vuosi asiakastyytyväisyyskyselyn. Kysely toteutetaan vakioidulla mallilla, jotta voimme verrata vuosia keskenään siten, että tulokset ovat vertailukelpoisia ja seurata näin ollen asiakaskokemuksen kehitystä. Lähetämme webropol-kyselyn koko asiakaskantaamme, ei ainoastaan valikoituun asiakasryhmään, sillä haluamme rehellisen ja aidon arvosanan toiminnastamme.

Vastanneiden määrä on ollut vuodesta toiseen suhteellisen vakio ja mukailee markkinoilla vastaavien kyselyiden palautusprosenttia, joka liikkuu siinä 20 % tienoilla. Kysely on kompakti kuuden kysymyksen setti, ja jokaiseen kysymykseen voi asteikolla 1-5 annettavan arvosanan lisäksi antaa vapaan kommentin.

Näitäkin kommentteja tuli useita, kiitokset niistä.

Tulokset tekevät nöyräksi ja kiitolliseksi. Pystyimme parantamaan toimintaamme kaikilla osa-alueilla edellisvuoteen nähden. Alla tulokset ja suluissa arvosana edelliseltä tilikaudelta.

  1. Ammattimaisuus ja taidot  4,5  (4,39)
  2. Asenteet ja käyttäytyminen  4,7  (4,39)
  3. Joustavuus 4,6  (4,33)
  4. Luotettavuus 4,6  (4,44)
  5. Toiminta poikkeuksellisissa tilanteissa 4,4  (4,33)
  6. Maine  4,6  (4,5)

Tulokset ovat erittäin hyviä, mutta emme millään tavalla koe sellaista ylpeyden tai kylläisyyden tunnetta, etteikö tästä pystyisi vielä parantamaan. Toimintaamme ohjaa jatkuva, vuosi vuodelta eteenpäin meneminen ja kehitys.

Aina täytyy parantaa, tai kuten eräs suomalaisten 1990-luvulta hyvin tuntema jääkiekkovalmentaja tapasi sanoa – “lite bättre”.

Koen, että tulokset ovat seurausta määriteltyjen toimintatapojemme noudattamisesta. Eräs teknologiatoimittajistamme, Nutanix, on määritellyt arvoikseen nöyryys, nälkä ja rehellisyys ja nämä arvot kuvastavat hyvin myös Konehuoneen ajatusmaailmaa ja tahtoamme toimia.

Nöyryys näkyy toiminnassamme siten, ettemme missään vaiheessa koe olevamme liian hyviä jossain teknologiaosaamisessa oppiaksemme lisää. Liika ylpeyden ja tyytyväisyyden tunne lopettaa kehittymisen ja johtaa ennemmin tai myöhemmin palvelutason laskemiseen.

Nälkämme kehittää liiketoimintaamme ja palveluitamme edistää asemaamme markkinassa ja pitää pyörät pyörimässä. Nälkää täytyy olla, jotta pystyisimme palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla.

Rehellisyys näkyy tekemisessämme siten, että lunastamme aina lupauksemme. Näemme hyvin vahvasti, että lupaus ja lunastus kulkevat käsi kädessä.

Nöyrä kiitos asiakkaillemme kuluneesta vuodesta, olemme yhdessä toteuttaneet mielenkiintoisia projekteja ja hankkeita. Toteutetaan niitä myös tänä vuonna.

Suuri kiitos myös henkilökunnallemme, olette olleet aivan mahtavia ammattilaisia.

Kari Alhonen
palvelujohtaja
Konehuone

kari-alhonen

Kari Alhonen

Palvelujohtaja
Katso esittely